Identificering af leads og etablering af salgspipeline
- Professionelt koncept der er gennemprøvet og udviklet igennem mere end 15 år
- Kandidatuddannet projektleder som kontaktperson og sparringspartner - før, under og efter projektet
- Opbygning af valid og brugbar salgspipeline
- Langvarige og seriøse kunderelationer
- Erfaring med samtlige brancher og målgrupper i Danmark og hele verden
Leadgenerering
Leadkonceptet er FGT´s vigtigste produkt. Samtidig er leadkonceptet den telemarketingservice, der – på både kort og langt sigt - er den mest resultatskabende telemarketingaktivitet overhovedet. Derfor er det også det koncept, FGT´s kunder oftest efterspørger.
Professionel leadgenerering
FGT har opbygget et unikt koncept til outsourcing af virksomhedens løbende opsøgende salgsarbejde - leadgenerering. Små - såvel som store – virksomheder opnår et meget væsentligt mersalg ved at lade FGT varetage den daglige opfølgning og kontakt til potentielle nye kunder og eksisterende kunder. På den måde får ens salgsteam mere tid til at koncentrere sig om emner, hvor der er aktuel og reel interesse på det givende tidspunkt, og det bliver da FGT’s ansvar, at opfølgningstidspunkt overholdes, sådan at dialogen med den potentielle kunde, genoptages på præcist det tidspunkt, hvor kunden er positiv overfor virksomhedens budskab og produkt. Vi respekterer et nej og presser ikke en kontakt igennem, hvis kunden ikke er klar til møde/kontakt. På den måde er vi sikre på, at vi i processen for leadgenerering altid kan vende tilbage og forny dialogen med kunden – når det vel at mærke er relevant for begge parter.
Gennemprøvet koncept
Vores leadgenereringkoncept er gennemprøvet og FGT´s kunder kan derfor være i tryg forvisning om, at alle potentielle kunder bearbejdes i processen – også dem der ligger under toppen af isbjerget! FGT´s avancerede systemer sikrer kontakt til den rette virksomhed på rette tid.
Positive og langvarige kunderelationer
Hos FGT lever vi af at etablere positive og langvarige kunderelationer igennem leadgenerering - for vore kunder! Ved leadgenerering identificerer vi potentielle nye kunder og påbegynder en mulig kunderelation og etablerer et netværk, således at din kundeplatform konstant udbygges med flere nye kunder -og flere positive relationer. Det kalder vi for professionel leadgenerering og relations markedsføring – vi kan også kalde det for professionel research og telemarketing. Eller det som FGT bygger på: Godt gammeldags købmandskab.
Erfaring med alle industrier og målgrupper
Vores projektledere har stor erfaring med leadgenerering inden for mange forskellige industrier, og de er derfor eksperter i at udarbejde databaser, guidelines og manuskrift der præcist, korrekt og professionelt afdækker kundens potentiale. Dette sker altid i tæt samarbejde med kunden. Derudover har FGT forskellige medarbejderprofiler, som er erfarne med opsøgende kontakt og dialog til specifikke målgrupper inden for udvalgte industrier. FGT’s projektledere sørger derfor altid for at bemande hvert leadgenereringprojekt med de rette profiler, så vi opnår de bedste resultater.
Leadgenerering for BeSoft
Civilingeniør adm.dir. Leif Bratløv fra virksomheden BeSoft køber hver måned 15 timers leadgenerering á kr. 450,- hos FGT. På 11 måneder á 15 timer kontakter vi ca. 2.000 virksomheder og hver måned finder vi 8 til 12 A leads, hvoraf BeSoft konverterer 1/3 til nye kunder! 90 % af alle BeSoft´s nye kunder identificeres af FGT – og kun med 15 timer á kr. 450,- - hver måned, 11 måneder om året. Det er effektivt salgsarbejde!
Processen for leadgenerering
1
Målgruppen defineres
Hvilke brancher skal bearbejdes? Hvilke lande? Hvilke geografiske områder skal med? Hvor mange antal ansatte skal der være? Hvor mange virksomheder er der? Har I selv databasen, eller skal FGT skaffe den?
2
Formålet defineres
Hvem er den rette beslutningstager? Hvilke systemer/produkter anvendes der i dag? Hvornår er der planer om nye investeringer? Er der et behov her og nu? Skal der etableres kontakt i form af møde, opringning eller andet? FGT´s erfarne projektledere - alle med cand.merc. baggrund - udarbejder guidelines og manuskript, der professionelt afdækker kundens potentiale.
3
Resultater
Databasen/målgruppen kontaktes telefonisk, og alle emner kategoriseres i A, B og C leads. Nettodatabasen – renset for fejl- og dobbeltnumre – er klar til kundens faglige opfølgning. Kunden kan umiddelbart gå i gang med at bearbejde de vigtige A-leads - det vil sige virksomheder med helt aktuelle investeringsplaner.
A leads rapporterer FGT naturligvis straks til kunden. Erfaringen siger, at mellem 5-15 % identificeres som værende A-leads ved den første kontakt.
4
Senere opfølgning
De øvrige B og C leads – med faste opfølgningstidspunkter – bliver kontaktet af FGT på det helt rigtige tidspunkt hen over året. På den måde opgraderes B og C leads løbende til A leads. Nye kunder identificeres løbende med FGT´s gennemtestede leadkoncept.
Korrekt notering af opfølgningstidspunktet er afgørende vigtigt for succes med telemarketing. Mellem 10 og 15 % af disse viser sig nemlig alligevel, at være seriøst interesserede, når der tages en fornyet kontakt. Totalt – over en periode på et år - er en hitrate på mellem 20-25 % snarere reglen, end undtagelsen. Men resultaterne afhænger af opfølgning, opfølgning og atter opfølgning.
Men det er kun toppen af isbjerget!
Kontakt os for at høre mere om leadgenerering, og hvad vi kan gøre for dig