Børsen
Journalist Oskar Lund skrev den 17/1 2007 bl.a.:
”… firmaet FGT Telemarketing A/S har specialiseret sig i at skabe nye kunder til sine kunder
Rent praktisk vil det sige, at medarbejderne i FGT Telemarketing tilbyder at opspore nye kunder i både Danmark og udlandet, så kunden får en strøm af nye kundeemner, som skal bearbejdes. ”Gennem os kommer vore kunder langt hurtigere og nemmere i dialog med præcis de virksomheder, der er seriøst interesserede i netop kundens produkt eller service” siger adm. Direktør Michael Flintholm”.
Trods benhård konkurrence på markedet tjener Århusfirmaet penge. I det netop offentliggjorte regnskab for 2005/2006 er bruttofortjenesten mere end fordoblet til 3,7 mio. kr. fra 1,6 mio. kr. året før. Det samme er resultatet før skat fra 0,6 mio. kr. til 1,6 mio. kr. i samme periode. Den bogførte egenkapital er nu på næsten l mio. kr. ved udgangen af året. Vel at mærke, efter at der er udbetalt udbytte på l. mio. kr. til ejeren.
FGT Telemarketing har en række både mindre og større kunder, som firmaet identificerer og kortlægger kundemuligheder for globalt. En af dem er verdens største producent af intelligent lys, Martin Professional. ”Vi kortlægger samtlige teatre i en række europæiske lande for Martin og undersøger, om teatrene skal have nye lyssystemer samt tidshorisonten og budgetterne. Med de informationer kan Martin målrette dialogen med sine nye kunder” siger Michael Flintholm”.